نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1509
-
الف
+

برگزاری نمایشگاه «سفر طولانی زنان از دید دوربین‌های عکاسان» در بامیان

نمایشگاه عکس ««سفر طولانی زنان از دید دوربین‌های عکاسان» در ولایت بامیان، افتتاح شد.

به گزارش آی فیلم 2، ریاست اطلاعات و فرهنگ افغانستان به همکاری دفتر یوناما در بامیان، تعدادی از فرهنگیان، هنرمندان هنرهای تجسمی، شاعران و هنرمندان موسیقی محلی بامیان را تقدیر کردند.

در این محفل ضمن برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع سفر طولانی زنان از دید دوربین‌ عکاسان، از سال ۲۰۰۱ الی ۲۰۱۸، برای شش تن از عکاسان برتر، تقدیرنامه و جایز‌ه نیز اهدا گردید. نورالله عزیزی مقام اول، ظفر بامیانی مقام دوم و به عباس نادری مقام سوم بخش مسابقه این نمایشگاه را بدست آوردند.

در این نمایشگاه به تعداد ۲۶ عکس از جریان فعالیت های سیاسی، مدنی، فرهنگی، علمی ، ورزشی، اقتصادی و هنری زنان در طی سالهای گذشته به مدت سه روز در صحن هوتل نوربند قلا به نمایش گذاشته شده است.

در این محفل «احمد حسین احمد پور» سرپرست ریاست اطلاعات و فرهنگ، خانم آیلین نماینده دفتر یونما در زون مرکزی، پیرامون حضور زنان در سهم گیری سیاسی، ورزشی، تعلیم و تربیه، هنر و فرهنگ، ارزش های فعالیت های فرهنگی ‌و هنری، نقش هنرمندان در معرفی جاذبه های گردشگری بامیان صحبت کردند.

محمد علی فیاض، ضیا عظیمی، محمد زمان باهنر، غفور سیاوش شاعران جوان و پر آوازه بامیان در این محفل شعر های شان را دکلمه کردند. در پایان محفل «اکبر فیضی» و «حفیظ الله اختیار زاده» هنرمندان محلی بامیان نیز دمبوره نواختند.

م ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر